کسب و کار ما

همه چیز در مورد آمار و ارقام

پاتوق کتاب به عنوان بزرگترین مجموعه کتابی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شناخته می شود. هم اکنون پاتوق کتاب در  حوزه فروشگاه های زنجیره ای کتاب، توزیع و پخش کتاب و فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فعالیت دارد.

پخش پاتوق کتاب

آمار پخش پاتوق کتاب

دفتر مرکزی پاتوق کتاب در کنار تامین کتب شعب و سایتِ خود، ماموریت مهم دیگری نیز دارد. هر مرکز پخش، کتابفروشی و یا مشتری دیگری که متقاضی دریافت کتاب‌های سبد پاتوق کتاب باشد می‌تواند در کمترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت نموده و کتاب خود را با هر حجمی در هر نقطه‌ای از ایران تحویل بگیرد. تا آنجا که مشتریان ثابت و هر روزه (که عمدتاً مراکز پخش و یا کتابفروشی‌های فیزیکی و مجازی بزرگ کتاب هستند) برای ثبت سفارش از طریق سامانه‌ای آنلاین به انبار پاتوق کتاب دسترسی دارند.

از آنجا که دفتر مرکزی شرکت در قم واقع شده است ولی اکثر باربری‌های بزرگ و مهم کشور در شهر تهران می‌باشند برای کاهش زمان رسیدن سفارشات به دست مشتریان و جلب رضایت ایشان، تدابیری اندیشیده شده تا هر روزه سفارشات به تهران منتقل شده و توسط باربری‌ها در سراسر کشور توزیع گردند.

افزایش تعداد ناشرینِ سبدِ پاتوق کتاب و انتخاب کتاب‌های مفید دو بال پرواز توسعه پخش تخصصی پاتوق کتاب است. هم‌چنین بهینه و هوشمندسازی انبار و استفاده از تکنولوژی‌های روز، از مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه توسعه پخش پاتوق کتاب در آینده است.

خوش حسابی و تعامل سازنده با تامین‌کنندگان کتاب مجموعه نیز همیشه سرلوحه کار بوده ‌است تا آنجا که کمتر مجموعه‌ای را می‌توان یافت که در وصول مطالبات خود از پخش پاتوق کتاب نارضایتی‌ای داشته باشد. توجه به سود معقول و حسن خلق در رفتار با تامین کننده و مصرف کننده نام نیکی را از پخش پاتوق کتاب در بازار به همراه داشته است.

جلد کتاب
بیش از 0
عنوان کتاب
بیش از 0
ناشر
بیش از 0
پخش و تامین کننده
بیش از 0

فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای پاتوق کتاب

آمار فروشگاه های زنجیره ای پاتوق کتاب

برای جلوگیری از تکرار آنچه درباره شعب پاتوق کتاب می‌دانید به مقدمه‌ی آماری کوتاهی اکتفا می‌کنیم. در حال حاضر 35 کتابفروشی در مجموع با مساحتی بالغ بر 5 هزار مترمربع در 26 استان کشور مشغول فعالیت‌اند. هم‌چنین 480 هزار جلد با تنوع 75 هزار عنوان در موضوعات مختلف در شعب پاتوق کتاب در گردش است.

آنچه سعی شده در راه اندازی و تجهیز فروشگاه‌های پاتوق کتاب مدنظر قرار گیرد، توزیع عادلانه در پهنه جغرافیای کشور با بیشترین پراکندگی و توجه به اقتضائات هر منطقه است. لزوم راه‌اندازی کتابفروشی در مناطق کمتربرخوردار، در اولویت بوده و رسانش کتاب و افزایش ویترین کتاب هم به صورت کمی و هم کیفی اصلی‌ترین محور در تأسیس و ادامه فعالیت شعب پاتوق کتاب می‌باشد.

توجه به راه اندازی کتابفروشی‌های تخصصی من جمله کتابفروشی تخصصی کودک و نوجوان و یا برگزاری رویدادهای کتاب‌محور همه و همه تلاشی بوده است تا فروشگاه‌های پاتوق کتاب تبدیل به مکان امنی شوند تا همه طیف‌ها و سلایق مختلف بتوانند از این گستره فرهنگی استفاده کنند.

حضور منظم و دوره‌ای در نمایشگاه‌های قرآنی، استانی، مناسبتی  و کسب رتبه‌های برتر در چندین دوره طرح‌های فصلی خانه کتاب نمونه‌ای کوچک از تلاش همه جانبه در جهت جلب رضایت مخاطبین پاتوق کتاب می‌باشد.

تأمین کتاب برای بزرگترین شعبه با متراژ 1200 مترمربع در مشهد و رساندن کتاب به شعب زاهدان و شهرستان مُهر استان فارس به ترتیب با 1350 و 1200 کیلومتر دورتر از دفتر مرکزی گواه آن است که هیچ محدودیتی نتوانسته این قلبِ تپنده‌یِ کتابِ کشور را از کار بیاندازد.

تعداد جلد کتاب
بیش از 0
تعداد عنوان کتاب
بیش از 0
جمع مساحت فروشگاه‌ها
بیش از 0 متر مربع

فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب

آمار فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب

اولین سایت یا فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب در سال 1391 راه‌اندازی شد و فعالیت‌هایی نیز در آن صورت گرفت. اما طی سالیان متمادی از این ظرفیت عظیم بالقوه در پاتوق کتاب استفاده بهینه‌ای صورت نگرفت.

بعد از همه‌گیری کرونا نفوذ اینترنت در ایران بیشتر به چشم آمد. به اضافه اینکه رفتار مخاطب نیز از این دوره به سمت فروش آنلاین متمایل شد. مراجعه و مطالبه متعدد مخاطبین، مدیریت جدید را بر آن داشت تا فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب را متناسب با شرایط جدید بازطراحی کند.

پیش نیاز لازم جهت برنامه‌ریزی و کسب موفقیت براساس گزاره یاد شده، تحویل سریع محصول و اعتمادِ مخاطب به مرکز فروش است. پاتوق کتاب با داشتن این دو شرط، نیمی از راه جدید را پیش رفته است: از یک سو برخورداری از شعب حضوری که در پهنه جغرافیایی کشور پراکنده شده‌اند و از سوی دیگر نظارت مستمر بر محتوای توزیعی در بازطراحی سایت پاتوق کتاب مدنظر قرار گرفته است.

فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب قرار است با رویکرد لوکیشن‌محور در سریع‌ترین زمان ممکن کتاب را از طریق نزدیک‌ترین شعبه به دست مخاطب برساند. زمان خرید دسترسی به محصول را کاهش داده و در هزینه‌های ارسال صرفه جویی کند. ضمن اینکه کماکان ترویج محتوای سالم را در اولویت دارد و همچنین ویترین بزرگی برای ناشران همکار خود در فضای مجازی ایجاد کند.

عنوان
بیش از 0
ناشر
بیش از 0